^POWRÓT NA GÓRĘ
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Szkoła Podstawowa nr 45

Współpraca polsko-niemiecka

W tym roku szkolnym rozpoczęliśmy współpracę z Schadow-Gymnasium z Berlina. Kontakt został nawiązany przez Realizatorów projektu „Pociąg do Kultury Wrocław – Berlin". Początkiem współpracy był konkurs plastyczny, „Miasto naszych marzeń ”w którym uczestniczyli nasi uczniowie, a prace zostały wystawione w pociągu jeżdżącym  pomiędzy Wrocławiem , a  Berlinem. W lipcu otrzymaliśmy drzewko- lipkę, która na znak spotkania, została zasadzona na terenie naszej szkoły.

Na planowane działania otrzymaliśmy dofinansowanie z Polsko Niemieckiej Współpracy Młodzieży. Dzięki temu mieliśmy możliwość przyjęcia młodzieży z Berlina, a wyjazd naszych uczniów do Niemiec był bezpłatny.

25 i 26 listopada  2017 r. w naszej szkole przyjęliśmy uczniów ze szkoły w Berlinie. Odbyły się zajęcia integracyjne, warsztaty, wróżby andrzejkowe  oraz wspólne wysłuchanie koncertu uczniów Szkoły Muzycznej.

Wieczorem po kolacji, którą sponsorowała dla wszystkich uczestników spotkania Pani Marion Remarckes  z Konsulatu Niemieckiego we Wrocławiu, uczniowie odbyli spacer po Rynku wrocławskim.

Następnego dnia,  razem z wrocławskimi  Przewodnikami  miejskimi uczestnicy wymiany  wędrowali  po centrum Wrocławia trasą wrocławskich krasnali.  Nasi uczniowie opowiedzieli kolegom z Berlina o legendarnym początku wrocławskich krasnali, przedstawili niektórych,  a Przewodnicy dopowiedzieli  o historycznym i symbolicznym znaczeniu figurek. Opowiedzieli też wiele ciekawostek, które dla Gości z Niemiec, ale i naszych uczniów, były bardzo interesujące.

8 grudnia 2017 r. nasi uczniowie pojechali do Berlina. Wieczorem  zostali zaproszeni na rewię na lodzie pod tytułem " Piotruś Pan"", a potem na wspólną kolację. Następnego dnia uczestnicy wymiany zwiedzali  Berlin, a potem  wzięli udział w zajęciach integracyjnych i  warsztatach  z młodzieżą niemiecką.  W niedzielę rano nasi uczniowie wrócili Pociągiem do Kultury do Wrocławia.  W trakcie jazdy brali udział w quizie, prowadzili wywiady, uczestniczyli w zajęciach prowadzonych przez animatorkę z Pociągu do Kultury.

Wymiana pozwoliła na integrację młodzieży, poznanie Berlina oraz innej kultury i języka.