NASZA SZKOŁA wciąż zmienia się i pięknieje. Wszyscy to dostrzegamy...
Zmiany można zauważyć na zewnątrz: na boisku i dziedzińcu szkolnym, ale i w środku budynku.
Staramy się tworzyć coraz lepsze warunki do rozwoju. Dzięki projektom, w których bierzemy udział - stale rozwijamy nasze szkolne wnętrze i pracownie.
Naszym najnowszy projektem jest udział naszej szkoły w programie Laboratorium Przyszłości.
Program jest finansowany z środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, w postaci środków finansowych, dla jednostek samorządu terytorialnego będących organami prowadzącymi publiczne szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży lub publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.
Program realizowany jest na podstawie Uchwały nr 129 Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r. w sprawie wsparcia na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria przyszłości”.
ZASADY KORZYSTANIA Z OKULARÓW ClassVr.
Szkoła Podstawowa 45
- Drukarka 3D SkriLab z pracownią druku – zostanie wykorzystana na lekcjach informatyki i techniki
- Zestaw edukacyjny Arduino promujący wiedzę z zakresu elektroniki i nowoczesnej technologii – zostanie wykorzystany na lekcjach i fizyki
- Stacja lutownicza – zostanie wykorzystana na lekcjach fizyki
- Pakiet Lego Education SPIKE – 7 zestawów – zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Pakiet Photon z robotami Photon – 8 sztuk oraz akcesoria do nauki – zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Wirtualne laboratorium ClassVR z roczną licencją- 20 szt – okulary zostaną wykorzystane na zajęciach z informatyki, chemii, biologii, geografii
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna
- Pakiet Lego Education SPIKE – 1 zestaw - zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Pakiet Lego Education - 1 zestaw rozszerzający pakiet - zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej.
- Aparat fotograficzny SONY ze statywem i mikrofonem kierunkowym oraz mikroport
- Kamera cyfrowa SONY 4K - zostanie wykorzystany do tworzenia fotorelacji
- Gimbal do aparatu fotograficznego
- Zestaw oświetleniowy: Lampa Softbox ze statywem i żarówką
- Zestaw posłuży nam do fotorelacji z życia szkolnego i nowoczesnego dokumentowania z życia szkoły.
To wszystko z myślą o Was, kochani Uczniowie i Nauczyciele!
Po otrzymaniu pomocy dydaktycznych w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI rozpoczęliśmy wdrażanie otrzymanego sprzętu na lekcjach.
Uczniowie klasy 6 w ramach zajęć z informatyki zapoznali się z zestawami klocki Lego Spike. Wypróbowaliśmy także technologię wirtualnej rzeczywistości z użyciem okularów ClassVR. Trafalgar Square, Westminster Bridge, Parliament Square - te i wiele innych miejsc w Londynie klasa 8m zwiedziła podczas lekcji języka angielskiego, nie ruszając się z klasy Uczniowie byli zachwyceni! To bardzo innowacyjna metoda nauczania, maksymalnie skupiająca uwagę i angażująca uczniów.
Na lekcji informatyki uczniowie klasy 3m i 4m przyswajali umiejętność programowania. Na zajęciach wykorzystali roboty Photon i maty edukacyjne, które zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie pracowali w grupach, każdy z uczniów miał możliwość stworzenia własnej ścieżki, po której Photon się poruszał. Zadaniem uczniów było tak zaplanować/zaprogramować trasę Photoników, aby na polach z kolorami zmieniły się kolory czułków i oczu robota oraz wydał on dźwięk odpowiadający danej emocji.
W ramach projektu szkoła została wyposażona w aparat fotograficzny, który jest wykorzystywany do upamiętnienia wielu działań:
- samorządu szkolnego,
- biblioteki.
W ramach projektu uczniowie klas 2 i 3 korzystali z Robot Photon i mat edukacyjnych na lekcjach jak i na zajęć w świetlicy do:
- Robot Photon – poznajmy się. Pokonywanie toru przeszkód przez robota. Zapisywanie programu.
- Programowanie. Zapisywanie programu – pokonywanie toru przeszkód, wyzwania. Orientacja na płaszczyźnie i w przestrzeni. Interfejs Photon Badge.
Klocki Lego Education Spike uczniowie klasy 6b wykorzystywali na lekcji informatyki pracując w zespołach i programując w języku Scratch. Zapoznali się z dostępnymi funkcjonalnościami. graficzny w ramach projektu był wykorzystywany na różnych uroczystościach, apelach szkolnych:
- zajęcia biblioteczne
- samorząd szkolny- Akcja drugie śniadanie,
W ramach projektu uczniowie klas 2m i 3m korzystali z Robot Photon i mat edukacyjnych na zajęciach świetlicowych. Uczniowie klas 6,7 i 8 przenieśli się w wirtualny świat z okularami ClassVr. Odbyli kulig ze Świętym Mikołajem, obejrzeli jarmark świąteczny w Kanadzie, Londynie i wielu innych krajach.
W szkole wykorzystywany też był aparat fotograficzny:
- zajęcia czytelnicze
- koncert pt." Mikołaj z muzyką"
- zajęcia biblioteczne
- kiermasz świąteczny
Poniżej podajemy linki do pierwszych filmików wykonanych sprzętem audio-video oraz oprogramowaniem zakupionym w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.
Zespół Rozrywkowy - Santa Claus is coming to Town
Zespół „OZ” - Optymistyczne Ziomki - Iwo Juruś i Aleksander Pokrywka
Robot Photon był wykorzystywana na zajęciach komputerowych, zajęciach świetlicowych oraz na zajęciach z robotyki.
Klasa 2m i 3 m na zajęciach świetlicowych- Rysujemy tor ruchu robota za pomocą Photon – Draw. Dodajemy trzy rodzaje akcji: odtworzenie muzyki, zmiana koloru oczu i uszu oraz wstrzymanie wykonywania programu do czasu wykrycia akcji wyzwalającej (głaskanie głowy robota)
Na zajęciach komputerowych uczniowie kodowali PHOTONA- Idziemy na zakupy. Kodowanie drogi z uwzględnieniem wyznaczonych miejsc.
Na lekcjach geografii uczniowie za pomocą ClassVr mogli przenieść się do Afryki gdzie oglądają żyrafy z bliska, mogli przejść , np. mostem zwodzonym. Dzieci mogą także relaksować się pływając z rybami w oceanie.
Strona 1 z 2
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- Następny artykuł
- koniec