NASZA SZKOŁA wciąż zmienia się i pięknieje. Wszyscy to dostrzegamy...

Zmiany można zauważyć na zewnątrz: na boisku i dziedzińcu szkolnym, ale i w środku budynku.

Staramy się tworzyć coraz lepsze warunki do rozwoju. Dzięki projektom, w których bierzemy udział -  stale rozwijamy nasze szkolne wnętrze i pracownie.

Naszym najnowszy projektem jest udział naszej szkoły w programie Laboratorium Przyszłości.

Program jest finansowany z środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, w postaci środków finansowych, dla jednostek samorządu terytorialnego będących organami prowadzącymi publiczne szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży lub publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.

Program realizowany jest na podstawie Uchwały nr 129 Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r. w sprawie wsparcia na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – Laboratoria przyszłości”.

 

pdfZASADY KORZYSTANIA Z OKULARÓW ClassVr.

 


Szkoła Podstawowa 45

  • Drukarka 3D SkriLab z pracownią druku – zostanie wykorzystana na lekcjach informatyki i techniki
  • Zestaw edukacyjny Arduino promujący wiedzę z zakresu elektroniki i nowoczesnej technologii – zostanie wykorzystany na lekcjach i fizyki
  • Stacja lutownicza – zostanie wykorzystana na lekcjach fizyki
  • Pakiet Lego Education SPIKE – 7 zestawów – zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
  • Pakiet Photon z robotami Photon – 8 sztuk oraz akcesoria do nauki – zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
  • Wirtualne laboratorium ClassVR z roczną licencją- 20 szt – okulary zostaną wykorzystane na zajęciach z informatyki, chemii, biologii, geografii

Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna


  • Pakiet Lego Education SPIKE – 1 zestaw - zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
  • Pakiet Lego Education -  1 zestaw rozszerzający pakiet - zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej.
  • Aparat fotograficzny SONY ze statywem i mikrofonem kierunkowym oraz mikroport
  • Kamera cyfrowa SONY 4K - zostanie wykorzystany do tworzenia fotorelacji
  • Gimbal do aparatu fotograficznego
  • Zestaw oświetleniowy: Lampa Softbox ze statywem i żarówką
  • Zestaw posłuży nam do fotorelacji z życia szkolnego i nowoczesnego dokumentowania z życia szkoły.

 To wszystko z myślą o Was, kochani Uczniowie i Nauczyciele!
         

 

#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci

Po otrzymaniu pomocy dydaktycznych w ramach projektu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI rozpoczęliśmy wdrażanie otrzymanego sprzętu na lekcjach.
Uczniowie klasy 6 w ramach zajęć z informatyki zapoznali się z zestawami klocki Lego Spike. Wypróbowaliśmy także  technologię wirtualnej rzeczywistości z użyciem okularów ClassVR. Trafalgar Square, Westminster Bridge, Parliament Square - te i wiele innych miejsc w Londynie klasa 8m zwiedziła podczas lekcji języka angielskiego, nie ruszając się z klasy ? Uczniowie byli zachwyceni! To bardzo innowacyjna metoda nauczania, maksymalnie skupiająca uwagę i angażująca uczniów.

#LaboratoriaPrzyszłości
Na lekcji informatyki uczniowie klasy 3m i 4m przyswajali umiejętność programowania. Na zajęciach wykorzystali roboty Photon i maty edukacyjne, które zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Uczniowie pracowali w grupach, każdy z uczniów miał możliwość stworzenia własnej ścieżki, po której Photon się poruszał. Zadaniem uczniów było tak zaplanować/zaprogramować trasę Photoników, aby na polach z kolorami zmieniły się kolory czułków i oczu robota oraz wydał on dźwięk odpowiadający danej emocji.

W ramach projektu szkoła została wyposażona w aparat fotograficzny, który jest wykorzystywany do upamiętnienia wielu działań:
- samorządu szkolnego,
- biblioteki.
#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci

W ramach projektu uczniowie klas 2 i 3  korzystali z Robot Photon i mat edukacyjnych na lekcjach jak i na zajęć w świetlicy do:
- Robot Photon – poznajmy się. Pokonywanie toru przeszkód przez robota. Zapisywanie programu. 
- Programowanie. Zapisywanie programu – pokonywanie toru przeszkód, wyzwania. Orientacja na płaszczyźnie i w przestrzeni. Interfejs Photon Badge.
Klocki Lego Education Spike uczniowie klasy 6b wykorzystywali na lekcji informatyki pracując w zespołach i programując w języku Scratch. Zapoznali się z dostępnymi funkcjonalnościami.  graficzny w ramach projektu był wykorzystywany na różnych uroczystościach, apelach szkolnych:
- zajęcia biblioteczne
- samorząd szkolny- Akcja drugie śniadanie,


#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci
W ramach projektu uczniowie klas 2m i 3m  korzystali z Robot Photon i mat edukacyjnych na zajęciach świetlicowych. Uczniowie klas 6,7 i 8 przenieśli się w wirtualny świat z okularami ClassVr. Odbyli kulig ze Świętym Mikołajem, obejrzeli jarmark świąteczny w Kanadzie, Londynie i wielu innych krajach.
W szkole wykorzystywany też był aparat fotograficzny:
- zajęcia czytelnicze
- koncert pt." Mikołaj z muzyką"
- zajęcia biblioteczne
- kiermasz świąteczny


Poniżej podajemy linki do pierwszych filmików wykonanych sprzętem audio-video oraz oprogramowaniem zakupionym w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.

Zespół Rozrywkowy - Santa Claus is coming to Town
Zespół „OZ” - Optymistyczne Ziomki - Iwo Juruś i Aleksander Pokrywka


#LaboratoriaPrzyszłości, #LaboratoriaPrzyszlosci

Robot Photon był wykorzystywana na zajęciach komputerowych, zajęciach świetlicowych oraz na zajęciach z robotyki.
Klasa 2m i 3 m na zajęciach świetlicowych- Rysujemy tor ruchu robota za pomocą Photon – Draw. Dodajemy trzy rodzaje akcji: odtworzenie muzyki, zmiana koloru oczu i uszu oraz wstrzymanie wykonywania programu do czasu wykrycia akcji wyzwalającej (głaskanie głowy robota) 
Na zajęciach komputerowych uczniowie kodowali PHOTONA- Idziemy na zakupy. Kodowanie drogi z uwzględnieniem wyznaczonych miejsc. 
Na lekcjach geografii uczniowie za pomocą ClassVr mogli przenieść się do Afryki gdzie oglądają żyrafy z bliska, mogli przejść , np. mostem zwodzonym. Dzieci mogą także relaksować się pływając z rybami w oceanie.