Młodsze dzieci, które zaczynają terapię logopedyczną ze specjalistą, najczęściej nie rozumieją, dlaczego muszą wykonywać pewne ćwiczenia. Starsze dzieci natomiast mogą sobie zdawać sprawę ze swoich wad wymowy, wstydzić się ich, a nawet bać się popełniania błędów przy obcej osobie. Zachęcam Rodziców do tłumaczenia dzieciom, jaki jest cel spotkań z logopedą oraz ćwiczeń w domu.
Logopeda jest przygotowany na tego typu trudności i podczas pierwszych spotkań z dzieckiem potrafi zmotywować go do nowego wyzwania, jakim są wizyty u specjalisty. Sekret tkwi w stworzeniu przyjaznej atmosfery podczas ćwiczeń logopedycznych w gabinecie oraz poza nim, czyli w domu.
Drodzy Rodzice! Sukces powodzenia wspólnych działań, które mają na celu zniwelowanie wady wymowy u pociechy, będzie tylko wtedy, kiedy będziecie powtarzać przygotowane ćwiczenia wraz z dzieckiem w domu. Najlepiej, aby była to forma zabawy, gdyż wtedy dziecko najszybciej przyswoi tę wiedzę. Nie bójcie się powygłupiać z dzieckiem czy postroić „dziwne” miny. Można również wcielać się w role czy wydawać odgłosy zwierząt.
I najważniejsze! Nie zapominajmy o nagradzaniu nawet najmniejszego sukcesu dziecka. Dzięki temu pociecha będzie chętniej z nami ćwiczyła. Skupiajmy się na tym, że dziecko podjęło próbę, a nie na tym, czy mu wyszło za pierwszym czy drugim razem... Uwierzmy w sukces dziecka :)
Serdecznie zapraszam do współpracy,
Logopeda mgr Olga Stencel
Serdecznie zapraszam Uczniów i Rodziców do korzystania ze strony stworzonej z zakresu logopedii i rozwoju kreatywności oraz
systematycznego wykonywania ćwiczeń logopedycznych w domu:
LOGOPEDIA I ROZWÓJ KREATYWNOŚCI
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 1
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 2
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 3
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu - wywołanie głoski r.pdf
Na zajęciach logopedycznych nie ma nudy! Uczniowie oprócz ćwiczeń dot. wady wymowy, stworzyli piękne bajki, które następnie sami zilustrowali. Ich kreatywność oraz wyobraźnia jest niesamowita! Poniżej można oglądać ich dzieła oraz zapoznać się z opowiadaniami.
BAJKI LOGOPEDYCZNE
Drodzy Uczniowie, poniżej wyniki konkursu, w którym należało stworzyć wymarzoną grę logopedyczną. Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania, a jury była pod ogromnym wrażeniem Waszych kreatywnych pomysłów. Część z tych gier można byłoby spokojnie wydać w wersji oficjalnej, tak, aby skorzystało jak najwięcej dzieci potrzebujących terapii logopedycznej.
- klasy 1:
1 miejsce - Piotr Sh. z kl. 1a
2 miejsce - Julia i Zuzia z kl. 1m
3 miejsce - Dorota z kl. 1a
oraz: Mila, Igor i Zakhar z kl. 1b
- klasy 2:
1 miejsce - Mikołaj z kl. 2
2 miejsce - Constantia z kl. 2m
oraz Feliks i Mieszko z kl.
3 miejsce - Yevhenia z kl.
Wyróżnienie - Adam G. z kl.
- klasy 3-5:
1 miejsce - Alicja D. i Michał L. z kl. 4
2 miejsce - Jacek z kl. 3m
3 miejsce - Julia G. z kl. 3a
Wyróżnienie - Karol z kl. 3a
Gratulujemy wszystkim uczestnikom! :)
W składzie Komisji oceniającej prace byli: Olga Stencel - logopeda, Anna Pater - pedagog oraz uczeń kl. 8 - Frank Crispini.
przygotował z tej okazji nie małą gratkę - gimnastyka buzi i języka oraz gry planszowe z bohaterem dnia - pluszowym misiem. Miłej zabawy!
Trening słuchowy już za nami! Uczniowie w gabinecie Logopedy poradzili sobie rewelacyjnie z odgadnięciem różnych dźwięków. Brawo!
- Bartek z 1m,
- Yevhenia z 1a,
- Pola z 2m,
- Antek z 2a,
- Alicja z 3a,
- Magda z 3m.
Serdecznie gratulujemy!
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następny artykuł
- koniec