images/obrazy/j1.jpg
SZKOŁA PODSTAWOWA


Młodsze dzieci, które zaczynają terapię logopedyczną ze specjalistą, najczęściej nie rozumieją, dlaczego muszą wykonywać pewne ćwiczenia. Starsze dzieci natomiast mogą sobie zdawać sprawę ze swoich wad wymowy, wstydzić się ich, a nawet bać się popełniania błędów przy obcej osobie. Zachęcam Rodziców do tłumaczenia dzieciom, jaki jest cel spotkań z logopedą oraz ćwiczeń w domu.

Logopeda jest przygotowany na tego typu trudności i podczas pierwszych spotkań z dzieckiem potrafi zmotywować go do nowego wyzwania, jakim są wizyty u specjalisty. Sekret tkwi w stworzeniu przyjaznej atmosfery podczas ćwiczeń logopedycznych w gabinecie oraz poza nim, czyli w domu.

Drodzy Rodzice! Sukces powodzenia wspólnych działań, które mają na celu zniwelowanie wady wymowy u pociechy, będzie tylko wtedy, kiedy będziecie powtarzać przygotowane ćwiczenia wraz z dzieckiem w domu. Najlepiej, aby była to forma zabawy, gdyż wtedy dziecko najszybciej przyswoi tę wiedzę. Nie bójcie się powygłupiać z dzieckiem czy postroić „dziwne” miny. Można również wcielać się w role czy wydawać odgłosy zwierząt.

I najważniejsze! Nie zapominajmy o nagradzaniu nawet najmniejszego sukcesu dziecka. Dzięki temu pociecha będzie chętniej z nami ćwiczyła. Skupiajmy się na tym, że dziecko podjęło próbę, a nie na tym, czy mu wyszło za pierwszym czy drugim razem... Uwierzmy w sukces dziecka :)

Serdecznie zapraszam do współpracy,

Logopeda mgr Olga Stencel

Nasi uczniowie dostali aż sześć wyróżnień w IV Ogólnopolskim Przeglądzie Bajki Logopedycznej, pod okiem Logopedy p. Olgi Stencel. Nagrody otrzymali:
- Bartek z 1m,
- Yevhenia z 1a,
- Pola z 2m,
- Antek z 2a,
- Alicja z 3a,
- Magda z 3m.
Serdecznie gratulujemy!

Uczniowie z okazji Dnia Mamy na zajęciach logopedycznych uczyli się wierszyka "Mama". Ćwiczyli bajkę logopedyczną jako gimnastykę buzi i języka, a także kolorowali piękne laurki dla swoich mam.

  

 
 
 
Uczniowie w zeszłym tygodniu na zajęciach logopedycznych tworzyli piękne i kreatywne historie z wybranymi bohaterami z kolorowych gazet. Starsi natomiast wybrali najtrudniejsze ich zdaniem łamańce językowe. Wszystkie plakaty wiszą już na tablicy Logopedy, dzięki czemu uczniowie mogą trenować gimnastykę buzi i języka na każdej przerwie.

  
Trening słuchowy logopedyczny już za nami. Uczniowie w większości świetnie odgadli prezentowane dźwięki: niektóre były łatwiejsze, inne sprawiły nie lada wyzwanie. Grunt to dobra zabawa i mnóstwo śmiechu dzieci przy odgadywaniu tajemniczych, słuchowych zagadek.

Pacynkowy teatrzyk logopedyczny, stworzony przez uczniów klasy 1m. Dzieci wymyśliły kreatywne bajki, które następnie zaprezentowały pozostałym uczestnikom zajęć. Nie obyło się bez twórczych opowieści, pełnych interesujących bohaterów. Śmiechu było co nie miara.. :)

  

Konkurs logopedyczny na bajkę, w której bohaterami są pacynkowe zwierzęta, został rozstrzygnięty. Pomysły i kreatywność dzieci nie znała granic, wszystkie prace były oryginalne i wyjątkowe.

Jury w składzie:
- Logopeda Olga Stencel
- Karolina Fiedler
- Kalina Głuszek
- Frank Crispini
zdecydowało następująco:

Klasy 1:
- 1 miejsce - Feliks H. z kl. 1a,
- 2 miejsce - Yevhenia P. z kl. 1a,
- 3 miejsce - Bartosz M. z kl. 1m.

Klasy 2:
- 1 miejsce - Pola M. z kl. 2m,
- 2 miejsce - Antoni O. z kl. 2a,
- 3 miejsce - Julia G. z kl. 2a.

Klasy 3:
- 1 miejsce - Magdalena Z. z kl. 3m,
- 2 miejsce - Alicja D. z kl. 3a,
- 3 miejsce - Michał L. z kl. 3a.

Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy!

  



REGULAMIN

ZGODY

Poniżej plakat przedstawiający wsparcie w samodzielnej rehabilitacji po przebyciu choroby związanej z COVID-19. Znajdują się tam ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia relaksacyjne oraz rozciągające. Zachęcam również do korzystania z cyklu „Opera daje głos”. Jest to niezwykły projekt, stworzony przez Operę Wrocławską, w którym znalazły się ćwiczenia mięśni twarzy w celu poprawienia dykcji, z oddechem oraz zajęcia ruchowe. Poniżej link do pierwszego odcinka tego cyklu w formie online: https://www.youtube.com/watch?v=Aob4ZaydHLw