images/obrazy/j1.jpg
SZKOŁA PODSTAWOWA


Młodsze dzieci, które zaczynają terapię logopedyczną ze specjalistą, najczęściej nie rozumieją, dlaczego muszą wykonywać pewne ćwiczenia. Starsze dzieci natomiast mogą sobie zdawać sprawę ze swoich wad wymowy, wstydzić się ich, a nawet bać się popełniania błędów przy obcej osobie. Zachęcam Rodziców do tłumaczenia dzieciom, jaki jest cel spotkań z logopedą oraz ćwiczeń w domu.

Logopeda jest przygotowany na tego typu trudności i podczas pierwszych spotkań z dzieckiem potrafi zmotywować go do nowego wyzwania, jakim są wizyty u specjalisty. Sekret tkwi w stworzeniu przyjaznej atmosfery podczas ćwiczeń logopedycznych w gabinecie oraz poza nim, czyli w domu.

Drodzy Rodzice! Sukces powodzenia wspólnych działań, które mają na celu zniwelowanie wady wymowy u pociechy, będzie tylko wtedy, kiedy będziecie powtarzać przygotowane ćwiczenia wraz z dzieckiem w domu. Najlepiej, aby była to forma zabawy, gdyż wtedy dziecko najszybciej przyswoi tę wiedzę. Nie bójcie się powygłupiać z dzieckiem czy postroić „dziwne” miny. Można również wcielać się w role czy wydawać odgłosy zwierząt.

I najważniejsze! Nie zapominajmy o nagradzaniu nawet najmniejszego sukcesu dziecka. Dzięki temu pociecha będzie chętniej z nami ćwiczyła. Skupiajmy się na tym, że dziecko podjęło próbę, a nie na tym, czy mu wyszło za pierwszym czy drugim razem... Uwierzmy w sukces dziecka :)

Serdecznie zapraszam do współpracy,

Logopeda mgr Olga Stencel


Serdecznie zapraszam Uczniów i Rodziców do korzystania ze strony stworzonej z zakresu logopedii i rozwoju kreatywności oraz
systematycznego wykonywania ćwiczeń logopedycznych w domu:

LOGOPEDIA I ROZWÓJ KREATYWNOŚCI

 
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 1

Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 2

Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 3
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu - wywołanie głoski r.pdf



Na zajęciach logopedycznych nie ma nudy!  Uczniowie oprócz ćwiczeń dot. wady wymowy, stworzyli piękne bajki, które następnie sami zilustrowali. Ich kreatywność oraz wyobraźnia jest niesamowita! Poniżej można oglądać ich dzieła oraz zapoznać się z opowiadaniami.

   

BAJKI LOGOPEDYCZNE


Drodzy Uczniowie, poniżej wyniki konkursu, w którym należało stworzyć wymarzoną grę logopedyczną. Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania, a jury była pod ogromnym wrażeniem Waszych kreatywnych pomysłów. Część z tych gier można byłoby spokojnie wydać w wersji oficjalnej, tak, aby skorzystało jak najwięcej dzieci potrzebujących terapii logopedycznej.

- klasy 1:
1 miejsce - Piotr Sh. z kl. 1a
2 miejsce - Julia i Zuzia z kl. 1m
3 miejsce - Dorota z kl. 1a
oraz: Mila, Igor i Zakhar z kl. 1b

- klasy 2:
1 miejsce - Mikołaj z kl. 2
2 miejsce - Constantia z kl. 2m
oraz Feliks i Mieszko z kl.
3 miejsce - Yevhenia z kl.
Wyróżnienie - Adam G. z kl.

- klasy 3-5:
1 miejsce - Alicja D. i Michał L. z kl. 4
2 miejsce - Jacek z kl. 3m
3 miejsce - Julia G. z kl. 3a
Wyróżnienie - Karol z kl. 3a

Gratulujemy wszystkim uczestnikom! :)

W składzie Komisji oceniającej prace byli: Olga Stencel - logopeda, Anna Pater - pedagog oraz uczeń kl. 8 - Frank Crispini.

  



Zajęcia logopedyczne, a w nich tworzenie masek karnawałowych do ćwiczeń w domu. Do tego wyjątkowa zabawa z oddechem i tworzenie kreatywnych historii z obrazków, z odpowiednimi dla uczniów problematycznymi głoskami.

 
W zeszłym tygodniu u Logopedy nie zabrakło obchodów Dnia Misia, jak również ciekawych zabaw dot. prawidłowej artykulacji głosek, kreatywnego tworzenia opowiadań oraz ulubionej gimnastyki buzi i języka.

  
Dzień Misia przypada raz do roku, zarówno małe dzieci, jak i starsi uczniowie, czekają na ten moment z utęsknieniem. Szkolny logopeda
przygotował z tej okazji nie małą gratkę - gimnastyka buzi i języka oraz gry planszowe z bohaterem dnia - pluszowym misiem. Miłej zabawy!


  

 

Trening słuchowy już za nami! Uczniowie w gabinecie Logopedy poradzili sobie rewelacyjnie z odgadnięciem różnych dźwięków. Brawo!

  
 
 
W gabinecie logopedy odbyła się w tym tygodniu Ogólnopolska akcja uświadamiająca #kochamslyszec, którego twórcą jest p. Agnieszka Kapron. W naszej szkole udział w niej wzięło 36 uczniów klas 1-3 oraz 5 uczniów klas 4-6. Uczniowie dowiedzieli się co jest potrzebne osobie, która jest słabosłysząca oraz niesłysząca. Zaprojektowali również kolorowe aparaty słuchowe oraz procesory dźwięku, które są częścią implantu ślimakowego. Dzięki tej akcji uczniowie wiedzą, jak pomóc osobom niesłyszącym oraz z czym może mieć problem taka osoba. Na koniec dzieci nauczyły się przywitania w języku migowym oraz podsumowały, w jakich językach są w stanie przywitać się z innymi dziećmi. Koordynatorem akcji w szkole była Logopeda - p. Olga Stencel.

   
Nasi uczniowie dostali aż sześć wyróżnień w IV Ogólnopolskim Przeglądzie Bajki Logopedycznej, pod okiem Logopedy p. Olgi Stencel. Nagrody otrzymali:
- Bartek z 1m,
- Yevhenia z 1a,
- Pola z 2m,
- Antek z 2a,
- Alicja z 3a,
- Magda z 3m.
Serdecznie gratulujemy!