Młodsze dzieci, które zaczynają terapię logopedyczną ze specjalistą, najczęściej nie rozumieją, dlaczego muszą wykonywać pewne ćwiczenia. Starsze dzieci natomiast mogą sobie zdawać sprawę ze swoich wad wymowy, wstydzić się ich, a nawet bać się popełniania błędów przy obcej osobie. Zachęcam Rodziców do tłumaczenia dzieciom, jaki jest cel spotkań z logopedą oraz ćwiczeń w domu.
Logopeda jest przygotowany na tego typu trudności i podczas pierwszych spotkań z dzieckiem potrafi zmotywować go do nowego wyzwania, jakim są wizyty u specjalisty. Sekret tkwi w stworzeniu przyjaznej atmosfery podczas ćwiczeń logopedycznych w gabinecie oraz poza nim, czyli w domu.
Drodzy Rodzice! Sukces powodzenia wspólnych działań, które mają na celu zniwelowanie wady wymowy u pociechy, będzie tylko wtedy, kiedy będziecie powtarzać przygotowane ćwiczenia wraz z dzieckiem w domu. Najlepiej, aby była to forma zabawy, gdyż wtedy dziecko najszybciej przyswoi tę wiedzę. Nie bójcie się powygłupiać z dzieckiem czy postroić „dziwne” miny. Można również wcielać się w role czy wydawać odgłosy zwierząt.
I najważniejsze! Nie zapominajmy o nagradzaniu nawet najmniejszego sukcesu dziecka. Dzięki temu pociecha będzie chętniej z nami ćwiczyła. Skupiajmy się na tym, że dziecko podjęło próbę, a nie na tym, czy mu wyszło za pierwszym czy drugim razem... Uwierzmy w sukces dziecka :)
Serdecznie zapraszam do współpracy,
Logopeda mgr Olga Stencel
Serdecznie zapraszam Uczniów i Rodziców do korzystania ze strony stworzonej z zakresu logopedii i rozwoju kreatywności oraz
systematycznego wykonywania ćwiczeń logopedycznych w domu:
LOGOPEDIA I ROZWÓJ KREATYWNOŚCI
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 1
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 2
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu kl 3
Ćwiczenia logopedyczne - zalecenia do pracy w domu - wywołanie głoski r.pdf
Drodzy Uczniowie, poniżej wyniki konkursu, w którym należało stworzyć wymarzoną grę logopedyczną. Efekty przerosły moje najśmielsze oczekiwania, a jury była pod ogromnym wrażeniem Waszych kreatywnych pomysłów. Część z tych gier można byłoby spokojnie wydać w wersji oficjalnej, tak, aby skorzystało jak najwięcej dzieci potrzebujących terapii logopedycznej.
- klasy 1:
1 miejsce - Piotr Sh. z kl. 1a
2 miejsce - Julia i Zuzia z kl. 1m
3 miejsce - Dorota z kl. 1a
oraz: Mila, Igor i Zakhar z kl. 1b
- klasy 2:
1 miejsce - Mikołaj z kl. 2
2 miejsce - Constantia z kl. 2m
oraz Feliks i Mieszko z kl.
3 miejsce - Yevhenia z kl.
Wyróżnienie - Adam G. z kl.
- klasy 3-5:
1 miejsce - Alicja D. i Michał L. z kl. 4
2 miejsce - Jacek z kl. 3m
3 miejsce - Julia G. z kl. 3a
Wyróżnienie - Karol z kl. 3a
Gratulujemy wszystkim uczestnikom! :)
W składzie Komisji oceniającej prace byli: Olga Stencel - logopeda, Anna Pater - pedagog oraz uczeń kl. 8 - Frank Crispini.