Krajewskiego 1,
51-690 Wrocław

„Dzieci w wirtualnej sieci"- broszura







TELEFONY ZAUFANIA:

800 100 100 - bezpłatny Telefon dla Rodziców i Nauczycieli; pon- pt, godz. 12.00 – 15.00 dyżurują konsultanci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

116 111 – CAŁODOBOWY Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę,

800 080 222 - CAŁODOBOWY Telefon Zaufania dla dzieci i młodzieży Fundacji Itaka,

800 702 222 - CAŁODOBOWE Centrum Wsparcia Fundacji Itaka,

Więcej informacji tu: https://liniawsparcia.pl/centrum-wsparcia/

116 123 - Telefon Zaufania dla osób dorosłych w kryzysie emocjonalnym, pon.-pt. 14.00-22.00

22 484 88 01 Antydepresyjny telefon zaufania Fundacji Itaka czwartek: 16:00 – 20:00

22 594 91 00 - Antydepresyjny Telefon Forum Przeciw Depresji śr.-czw. 17.00-19.00

Bezpłatna pomoc psychologa dla mieszkańców Wrocławia przez całą dobę:

 

 

Psychologowie i psychoterapeuci dla społeczeństwa Lista psychoterapeutów i psychologów, którzy mogą udzielić wsparcia w radzeniu sobie z trudnym stanem psychicznym związanym z epidemią koronowirusa w Polsce.
Wsparcie jest darmowe, krótkoterminowe (zazwyczaj maksymalnie 3 spotkania x 50min) https://www.psychologowie-dla-poleczenstwa.pl/kontakt

WSKAZÓWKI dla RODZICÓW

Każdego dnia uczymy się jak radzić sobie z wyzwaniami stawianymi przez całkiem nową rzeczywistość wokół nas. Towarzyszą nam przy tym nieprzyjemne emocje, jak: lęk, niepewność, poczucie zagrożenia, smutek. Podobnych uczuć doświadczają nasze dzieci (także te nastoletnie) dlatego ważne jest wsparcie ich ze strony nas dorosłych.

Poniżej przedstawiam Państwu opracowanie Amerykańskiej Akademii Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w kontekście obecnej sytuacji. Wskazówki są sformułowane w sposób uwzględniający raczej młodsze dzieci, ale łatwo jest zastosować te zalecenia także wobec starszej młodzieży, pamiętając jak rozchwiane emocjonalnie i potrzebujące ciepła są nastolatki.

1. Ważne jest, by stworzyć dziecku wspierające środowisko, aby czuło się bezpiecznie zadając pytania. Niewskazane jest jednak poruszanie tego tematu, jeśli dziecko nie wykazuje gotowości.

2. Odpowiadaj szczerze na zadawane Ci przez dziecko pytania.

3. Używaj łatwych i przystępnych dla dziecka słów. Dostosuj formę komunikacji do wieku, umiejętności i poziomu rozwoju dziecka.

4. Korzystaj z wiarygodnych źródeł informacji (np. raporty WHO czy strony rządowe). https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019

5. Bądź przygotowany na to, by musieć wielokrotnie powtarzać informację lub wyjaśnienia. Wielokrotne pytanie o tą samą rzecz, może być formą poszukiwania przez dziecko wsparcia.

6. Razem z dzieckiem rozpoznajcie i nazwijcie uczucia, które mu towarzyszą. Pozwól dziecku odczuć, że jego pytania i zmartwienia są ważne i właściwe.

7. Pamiętaj, że dzieci podchodzą do każdej sytuacji bardzo osobiście. Mogą wykazywać oznaki zamartwiania się o krewnych, bliskich, przyjaciół i znajomych. Mogą bać się o własne bezpieczeństwo i bezpieczeństwo członków rodziny. Pytać o rodzinę lub znajomych mieszkających za granicą.

8. Wspieraj dziecko, ale nie dawaj obietnic bez pokrycia. Możesz zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa w domu, ale nie możesz zagwarantować, że nikt w obrębie regionu nie zachoruje.

9. Uświadom dziecko, że osoby dotknięte koronawirusem otrzymują pomoc. To dobra okazja, by pokazać dzieciom, że gdy dzieje się coś przerażającego lub złego, zawsze można zwrócić się o pomoc i są ku temu odpowiednie służby.

10. Dzieci uczą się od najbliższych dorosłych: rodziców i nauczycieli. Będą obserwować Twoje zachowanie i reakcje na wiadomości dotyczące wirusa. Uczą się również poprzez słuchanie rozmów dorosłych, pamiętaj o tym!

11. Niewskazane jest nadmierne oglądanie przez dziecko telewizji i słuchanie wiadomości. Tego typu działania mogą wywoływać nadmierny lęk i napięcie.

12. Dzieci, które doświadczyły poważnej choroby lub straty mogą być wyjątkowo wrażliwe i wykazywać nadmierne reakcje na obrazy i raporty prezentowane w mediach dotyczące choroby i śmierci. Te dzieci wymagają dodatkowej uwagi i wsparcia z Waszej strony.

13. Szczególnej troski i monitorowania wymagają następujące objawy ze strony dziecka: zaburzenia snu, nadmierne zamartwianie się, lęki na temat śmierci i choroby. Bardzo nasilone mogą wymagać konsultacji psychologicznej.

14. Mimo, że osoby dorosłe mogą być stale zainteresowane codziennymi wydarzeniami, pamiętajmy, że większość dzieci chce być po prostu dziećmi. Mogą nie wykazywać zainteresowania sytuacją lub nie chcieć myśleć o tym co dzieje się w kraju lub za granicą. Będą woleli grać w gry, bawić się, czy czytać książki i warto im na to pozwolić z zachowaniem aktualnych wskazań prozdrowotnych i profilaktycznych.

Dbając o siebie, dbamy o swoje dzieci. Spokojny dorosły ma większe szanse zapewnić poczucie bezpieczeństwa swoim podopiecznym. Rozumienie uczuć i potrzeb, które się za nimi kryją, pozwala na zaopiekowanie się nimi.

Jak poradzić sobie z niepokojem, strachem, lękiem i paniką?

Praktyczne wskazówki odpowiadające na to pytanie znajdziecie Państwo w opracowanym przez specjalistów materiale, nieodpłatnie dostępnym pod poniższym linkiem:
https://nvclab.pl/w-glab-strachu/

Można też obejrzeć z dziećmi krótki film: Krótki film o koronawirusie dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM
Pomóżcie także swoim dzieciom w zagospodarowaniu czasu oraz miejsca na naukę. Poniższa grafika niech posłuży za inspirację.

 

 

 

 

 Wsparcie można uzyskać również w następujących miejscach:

  1. Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 codziennie pełni dyżury telefoniczne (wsparcie psychologiczno-pedagogiczne). Ponadto wszyscy potrzebujący wsparcia lub informacji mogą się kontaktować z pracownikami poradni poprzez kontakt e-mail zamieszczony na stronie: ppp2.wroc.pl

 

 

 

 

  1. Specjalistyczna Poradnia Terapeutyczna udziela wsparcia psychologicznego uczniom, rodzicom i nauczycielom telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 20:00. W godzinach 8.00-15.00 można zgłosić w sekretariacie prośbę o oddzwonienie i rozmowę z terapeutą, w najbliższym możliwym terminie.

Tel.: (71) 798 68 84  wew. 100 i wew. 106.

 

  1. Fundacja Non Licet udziela pomocy rodzicom potrzebującym osobistego wsparcia lub obserwującym wzmożone trudności emocjonalne u dzieci.
    Konsultacje na Skype - kontakt pod numerem telefonu: 572 108 352 oraz pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szczegóły na stronie internetowej fundacji: www.nonlicet.pl

  1. Ponadto na stronie miejskiej są zamieszczone numery telefonów uruchomione przez Wrocławskie Centrum Zdrowia, Centrum Neuropsychiatrii Neuromed, Stowarzyszenie na Rzecz Promocji Zdrowia CURATUS oraz Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego.

 

Życzymy dobrego zdrowia, sił i wytrwałości.

Beata Kaczorowska

Paweł Zakrzewski

 

 

KORONAWIRUS

COVID19- film

WAŻNE TELEFONY – GDZIE SZUKAĆ POMOCY?

ĆWICZENIA DLA DZIECI Z GRUPY RYZYKA DYSLEKSJI

SYMPTOMY RYZYKA DYSLEKSJI

JAK NIE DAĆ SIĘ PANDEMII-PRAKTYCZNE PORADY DLA RODZICA


 


LISTA ośrodków środowiskowej opieki psychologicznej i psychoterapeutycznej dla dzieci i młodzieży dla województwa dolnośląskiego.



 Pomoc Psychologiczno-Pedagogiczna dla dzieci i ich rodzin.


Rodzicu, zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami.


1. Bezpłatna pomoc psychologiczna i psychiatryczna.
Link:
https://liblink.pl/BPnMNt5FY4

2. Rozmowa z psychologiem: Jak nie zwariować w czasie pandemii ?

Link:
https://liblink.pl/FO8Gq7WO9v

3. Ważne telefony:

800-800-605: bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli.
116 123 : Kryzysowy Telefon Zaufania, bezpłatna infolinia dla osób dorosłych.
71 798 68 29: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 we Wrocławiu.
71 736 60 00: Centrum Edukacji Artystycznej. Poradnictwo Psychologiczno-Pedagogiczne we Wrocławiu.

Uprzejmie prosimy o dostarczanie wszelkiej dokumentacji z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych do sekretariatu szkoły.



Z wyrazami szacunku
psycholog
pedagog

Janusz Kusociński - patron Szkoły Podstawowej nr 45

Janusz Kusociński

Historia Zespołu Szkół nr 9 we Wrocławiu

Historia szkoły Button

Fryderyk Chopin - patron Szkoły Muzyczej.

Fryderyk Chopin

Festiwal Teatrów Szkolnych - Zielona Gęś

Zielona Gęś DE; ?>

Blog świetlicy szkolnej

Blog świetlicy szkolnej

Gazetka szkolna redagowana przez uczniów naszej szkoły.

Gazetka szkolna