PROJEKT Erasmus+
W dniach 06.05.2024-10.05.2024 gościmy w naszej szkole uczniów i nauczycieli ze szkoły muzycznej z Węgier w ramach programu Erasmus+
Dzień 1- zapoznanie, prezentacje o szkole, quiz muzyczny i integracja
Dzień 2 - W drugim dniu wizyty naszych Gości zwiedziliśmy starówkę śladami wrocławskich krasnali, a po południu odbyliśmy pierwszą próbę przed piątkowym koncertem.
Dzień 4 - wizyty naszych gości uczniowie uczestniczyli w warsztatach z programu MuseScore
Dzień 5 - W piątek z kolei odbył się wielki finał całego przedsięwzięcia, czyli koncert
#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci
NASZA SZKOŁA wciąż zmienia się i pięknieje. Wszyscy to dostrzegamy...
Zmiany można zauważyć na zewnątrz: na boisku i dziedzińcu szkolnym, ale i w środku budynku.
Staramy się tworzyć coraz lepsze warunki do rozwoju. Dzięki projektom, w których bierzemy udział - stale rozwijamy nasze szkolne wnętrze i pracownie.
Naszym najnowszy projektem jest udział naszej szkoły w programie Laboratorium Przyszłości.
Program jest finansowany z środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19, w postaci środków finansowych, dla jednostek samorządu terytorialnego będących organami prowadzącymi publiczne szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży lub publiczne szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej.
Program realizowany jest na podstawie Uchwały nr 129 Rady Ministrów z dnia 29 września 2021 r. w sprawie wsparcia na realizację inwestycyjnych zadań jednostek samorządu terytorialnego polegających na rozwijaniu szkolnej infrastruktury – „Laboratoria przyszłości”.
Szkoła Podstawowa 45
- Drukarka 3D SkriLab z pracownią druku – zostanie wykorzystana na lekcjach informatyki i techniki
- Zestaw edukacyjny Arduino promujący wiedzę z zakresu elektroniki i nowoczesnej technologii – zostanie wykorzystany na lekcjach i fizyki
- Stacja lutownicza – zostanie wykorzystana na lekcjach fizyki
- Pakiet Lego Education SPIKE – 7 zestawów – zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Pakiet Photon z robotami Photon – 8 sztuk oraz akcesoria do nauki – zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Wirtualne laboratorium ClassVR z roczną licencją- 20 szt – okulary zostaną wykorzystane na zajęciach z informatyki, chemii, biologii, geografii
Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna
- Pakiet Lego Education SPIKE – 1 zestaw - zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej
- Pakiet Lego Education - 1 zestaw rozszerzający pakiet - zostanie wykorzystany na lekcjach informatyki i zajęciach z programowania oraz edukacji wczesnoszkolnej.
- Aparat fotograficzny SONY ze statywem i mikrofonem kierunkowym oraz mikroport
- Kamera cyfrowa SONY 4K - zostanie wykorzystany do tworzenia fotorelacji
- Gimbal do aparatu fotograficznego
- Zestaw oświetleniowy: Lampa Softbox ze statywem i żarówką
- Zestaw posłuży nam do fotorelacji z życia szkolnego i nowoczesnego dokumentowania z życia szkoły.
To wszystko z myślą o Was, kochani Uczniowie i Nauczyciele!
RELACJE Z PROGRAMU PO WER MOŻNA OBEJRZEĆ NA INSTAGRAMIE
W październiku 2020 r. nasza szkoła otrzymała dofinansowanie w ramach programu PO WER. Jest to Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Głównym celem projektów dofinansowanych w ramach PO WER Edukacja szkolna realizowanych na zasadach Erasmus+ jest rozwijanie potencjału osób oraz instytucji poprzez realizację działań polegających na ponadnarodowej mobilności.
Szkoła otrzymała dofinansowanie na realizację dwuletniego projektu pt. „Podnoszenie kompetencji kadry sposobem na wzbogacenie oferty szkoły”. Głównym celem jest zdobycie wiedzy na temat nowych i atrakcyjnych metod nauczania, poszerzenie wachlarza stosowanych w szkole technik uczenia, co przełoży się na uatrakcyjnienie lekcji i zajęć dodatkowych.
W ramach projektu nauczyciele, p. psycholog oraz muzycy wezmą udział w dwutygodniowych kursach zagranicznych w Wielkiej Brytanii, Włoszech, Niemczech, Francji i na Malcie. Będą zdobywać wiedzę na następujących szkoleniach:
- Creativity, Innovation, Motivation and new Teaching Methodologies (Florencja, Włochy) – szkolenie poświęcone zróżnicowanym, kreatywnym metodom pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
- Primary CLIL (Oxford, UK) – przygotowanie do nauczania przedmiotów w języku angielskim lub z jego elementami, metody dostosowane do nauczania dzieci szkół podstawowych
- Technology in the Classroom (Oxford, UK) – kurs wprowadza w świat nowoczesnej technologii wykorzystywanej w procesie nauczania
- Behavior and Conflicts new Methodologies, Motivation and Cooperation Strategies (Florencja, Włochy) – kurs przygotowany dla nauczycieli, chcących zrozumieć dynamikę grupy, poznać techniki motywowania i angażowania w uczenie oraz różne rodzaje konfliktów i sposoby wykorzystania ich jako szansy na rozwój
- Teaching strategies, conflict management and emotional literacy (Florencja, Włochy) - zróżnicowane strategie uczenia, zarządzanie konfliktem, inteligencja emocjonalna
- Enseigner le français langue étrangère aujourd’hui : culture, société et nouvelles tendances pédagogiques (Vichy, Francja) – kurs obejmujący aktualizację wiedzy z zakresu polityki, społeczeństwa, kultury i języka, poruszający tematykę strategii uczenia, pracy projektowej w klasie, wsparcia nauczania nowymi technologiami oraz metod pedagogicznych i roli nauczyciela
- Audiovisuals and Social Media for the Classroom (Florencja, Włochy) – kurs pokazujący jak wykorzystywać materiały audiowizualne i media społecznościowe w pracy z dziećmi, kręcić filmy i klipy muzyczne, edytować istniejące materiały audiowizualne, korzystać z mediów społecznościowych i innych zasobów internetowych w sposób twórczy
- Deutsch für Lehrer (Monachium, Niemcy) - kurs odświeżający metody nauczania, zapoznający uczestników z nowoczesnymi technikami i narzędziami dydaktycznymi, wprowadzający metody aktywizujące uczniów we współczesnym kontekście kulturowym
- English Language Development and Creativity as a Key Competence for the 21st Century Learner (St. Julian’s, Malta) – kurs pomaga znaleźć odpowiednie metody do nauczania dzisiejszego ucznia o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, pobudza kreatywność nauczyciela by inspirował ucznia, a jednocześnie pomaga rozwinąć umiejętności językowe
- English Language Development for Teachers and Staff Working in Education (Valletta, Malta) – kurs wzmacniający kompetencje językowe, zwiększający efektywność komunikacji ze szczególnym zwróceniem uwagi na wymowę, intonację i poszerzenie słownictwa związanego z uczeniem
- Intensywny kurs języka angielskiego (Brighton, UK) - intensywny kurs językowy wzmacniający kompetencje językowe i wzmacniający pewność siebie w używaniu języka, połączony z edukacyjnym programem pozalekcyjnym
Mamy nadzieję, że udział w tych kursach przyczyni się do lepszego funkcjonowania szkoły, uatrakcyjnienia zajęć, podniesieniu kompetencji językowych i metodycznych osób biorących w nich udział. Przełoży się to na podniesienie jakości pracy szkoły, a co za tym idzie, wpłynie korzystnie na uczniów oraz lepsze wyniki kształcenia.
PROJEKT SZKOŁY GMINY WROCŁAW I GMINY CZERNICA TO KOMPETENCJI SKARBNICA
Nasza szkoła bierze udział w wielkim projekcie:
W dniu 07.05.2019 roku została podpisana w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego umowa o dofinansowanie na realizację projektu „Szkoły Gminy Wrocław i Gminy Czernica to kompetencji skarbnica”. Projekt będzie realizowany w okresie 01.05.2019-30.04.2021.
Liderem w projekcie jest „FUNDACJA OTWARCI NA EDUKACJĘ”, która w partnerstwie z Gminą Czernica i Gminą Wrocław będzie realizowała projekt skierowany zarówno do uczniów, nauczycieli, jak i rodziców.
W projekcie bierze udział 7 szkół podstawowych w tym trzy szkoły z Gminy Czernica (SP Czernica, ZSP Dobrzykowice, SP Kamieniec Wrocławski) oraz cztery szkoły z Gminy Wrocław (SP nr 36, SP nr 66, SP nr 91, ZS nr 9).
W ramach projektu zaplanowano zajęcia pozalekcyjne i wyjazdy edukacyjne dla uczniów, szkolenia i studia podyplomowe dla nauczycieli oraz konsultacje pedagogiczne dla rodziców. Wszystkie te działania mają na celu podniesienie jakości nauczania i wyrównanie szans edukacyjnych uczniów.
Ponadto dla efektywnej realizacji zajęć projektowych zostaną zakupione pomoce dydaktyczne i sprzęt.
Projekt Szkoły Gminy Wrocław i Gminy Czernica to kompetencji skarbnica realizowany jest w ramach Osi Priorytetowej 10. Edukacja Działania 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, Poddziałania 10.2.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej – ZIT Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego, Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Uczniowie zostali poinformowani przez prowadzących zajęcia o wymogach, które trzeba spełnić, by wziąć udział w projekcie. Otrzymali formularze zgłoszeniowe i inne potrzebne dokumenty.
Wyniki rekrutacji zostaną podane bezpośrednio zainteresowanym uczniom i ich rodzicom po 30.09.2019r.
Utworzona została również lista rezerwowa uczestników.
Regulamin rekrutacji i harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej szkoły oraz na projektowej tablicy ogłoszeń.
Zajęcia zaczynamy 7 października 2019r.
Link do projektu:
Wszelkie zapytania odnośnie projektu prosimy kierować do szkolnego koordynatora projektu- p. Małgorzaty Knychas.
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
W PRZYPADKU PRZEJŚCIA SZKOŁY NA TRYB ZDALNY CZY HYBRYDOWY ZAJĘCIA PROJEKTOWE ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ ONLINE-PO WCZEŚNIEJSZYM UZGODNIENIU Z UCZESTNIKAMI PROJEKTU-DATY I GODZINY MOGĄ ULEC ZMIANIE.
Nasza szkoła uczestniczy w Międzynarodowym Programie Kreatywności Destination Imagination
w roku szkolnym 2019/2020,
DI bazuje na koncepcji myślenia rozbieżnego (dywergencyjnego) zakładającego, że istnieje więcej niż jedna droga do rozwiązania problemu. Program zachęca dzieci i młodzież do podejmowania procesu tworzenia - w oparciu o własne mocne strony. Pozwala odkrywać różnorodne uzdolnienia, przełamywać bariery, kształtować motywację wewnętrzną i zwiększać poczucie własnej wartości.
NASZA SZKOŁA BIERZE UDZIAŁ W RÓŻNYCH PROJEKTACH I PROGRAMACH:
PROJEKTY |
Wrocławski Festiwal Teatrów Szkolnych "Zielona Gęś" |
Pax Et Bonum "Wędrówki Szlakiem Wartości" |
Lepsza Szkoła (projekt matematyczny) |
"Młody, ale świadomy odkrywca gór" |
"Interaktywne pokazy w szkołach" |
Międzynarodowy projekt HORALARM |
"Dobrze Cię widzieć" |
PROGRAMY |
Program ogólnopolski „Owoce i warzywa w szkole” |
"Mali wspaniali" |
"Akademia Bezpiecznego Puchatka" |
"Niesamowity świat higieny jamy ustnej" |
„Lekkoatletyka dla każdego" |
"Sprintem po zdrowie" |
"Bądź przyjacielem swojego zdrowia" |
„Szkoła w formie” |
Kreatywności Destination Imagination |
W dniu 26 września 2018 r. uczniowie z klasy 5c uczestniczyli w w zajęciach laboratoryjnych pt. „Mikroorganizmy w żywności. Przyjaciel czy wróg?”, które odbyły się w Katedrze Biotechnologii i Mikrobiologii Żywności (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu). Zajęcia prowadzili: pani dr hab. inż. Barbara Żarowska, prof. nadzw. oraz pan dr inż. Piotr Juszczyk.
Nasi uczniowie odwiedzili Ośrodek Edukacji Przyrodniczo-Leśnej "Dom Drzewa" działający w Nadleśnictwie Milicz. Dzięki uczestnictwu w zajęciach edukacyjnych i warsztatach przyrodniczych uczniowie znacznie wzbogacili swoją wiedzę z zakresu biologii. Ponadto w trakcie zajęć praktycznych każdy wykonał pracę plastyczną z materiałów, na które złożyły się dary lasu - gałązki, mchy, paprocie i szyszki.
Podczas wycieczki wszystkim uczestnikom dopisywał znakomity humor, a wyjazd został zakończony smakowitym akcentem - pieczonymi kiełbaskami, które wszystkim smakowały.
W dniu 27 X 2019 r. uczniowie klasy 6c wraz z wychowawczynią Agnieszką Madej brali udział w warsztatach strzelania z łuku klasycznego. W tej konkurencji najlepszy okazał się Bartosz Borowy. Gratulujemy.
Dnia 3 października uczniowi klasy 6d wraz z wychowawcą uczestniczyli w wyjściu na ściankę wspinaczkową. Zajęcia rozpoczęły się rozgrzewka w formie zabawy, a następnie uczniowie zostali podzieleni na mniejsze grupy. Każdy zespół dostał zadania i pod opieką instruktora wspinali się na ściankę.
13 grudnia 2018r. uczniowie klas 6 wybrali się w ramach SZKOŁY W MIEŚCIE na spektakl teatralny „Klik i robisz co chcesz” na Ostrów Tumski.
Najpierw klasy 6b i 6c uczestniczyła w warsztatach „Bezpieczeństwo w sieci”, które nawiązywały do wielu zagrożeń: cyberprzemoc, niebezpieczne znajomości, wirusy czy uzależnienie od komputera i smartfona. Warsztaty „Bezpieczeństwo w sieci” łączyły psychoedukację z technikami teatralnymi, takimi jak drama, maska czy teatr dziur. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, wcielając się w różne role. Ciekawy sposób prowadzenia szkolenia pokazuje uczniom jakie ryzykowne sytuacje wiążą się z korzystaniem z sieci internetowej i jak im zapobiegać.
Później dołączyli do nich uczniowie z klasy 6a i 6m, razem obejrzeli spektakl. A na koniec uczniowie klasy sportowej i muzycznej wzięli udział w identycznych warsztatach, jak koleżanki i koledzy z klasy c i b.
Klasa 6a sportowa - dobrze zaczęła tydzień, jedna lekcja wychowania fizycznego a później doskonalenie sprawności podczas niezłej zabawy w GOjump Parku Trampolin przy ul. Długosza we Wrocławiu. Najpierw rozgrzewka poprowadzona przez instruktora, później korzystaliśmy z wielu sektorów z różnymi trampolinami i atrakcjami: zabawa w piankowych kostkach, zjazd na mega oponie, zbijak … Miło spędzony czas - nie przed komputerem – i z korzyścią dla kondycji, zdrowia.
W grudniu uczniowie klasy 5d byli w Muzeum Pana Tadeusza warsztatach pt. "Techniki zdobienia papieru metoda ebru". Papier towarzyszy nam na co dzień, często jest to po prostu biała kartka… A gdyby przenieść wzory z naszej wyobraźni właśnie na kartkę papieru? Podczas warsztatów każdy uczeń wykonał własne wzory unikatowego papieru marmurkowego, który może posłużyć jako dekoracja, okładka książek i zeszytów, albo papier ozdobny. W czasie warsztatów dzieci obejrzały też fragment ekspozycji poświęcony rękopisowi Pana Tadeusza oraz Bibliotekę romantyka.
W październiku uczniowie klasy 5d brali udział w Warsztatach „Tropem radiowych sekretów”. Zajęcia rozpoczęli wycieczką po muzeum Radia Wrocław i studiach emisyjnych Radia Wrocław i Radia RAM. Uczniowie zapoznali się z historią radia i Wrocławia. Poznali „od kuchni” pracę dziennikarza i reportera radiowego. Następnie pracowali w prawdziwym studiu nagraniowym. Pod okiem najlepszych dziennikarzy Radia Wrocław zaczęli przygodę z mikrofonem. Opowiadając o sobie, przeprowadzali wywiady, konstruowali informacje radiowe, nagrywali reportaż.